Totaal aantal pageviews

woensdag 4 april 2012

Goedemorgen allemaal! 
Niks leuker dan de woensdag! Niet moeten werken, de kindjes bij mij: ZALIG! 
Nu heb ik vandaag drie dingen mee te delen.
Als eerste wil ik jullie een heel gemakkelijk en lekker recept meegeven. Zonder kookpotten vuil te maken!!! 
Wat hebben we nodig? (Voor 2 volwassen en 2 kleintjes, dus de hoeveelheid zal ongeveer 3 volwassenen zijn)
* 3 kippenborstfilets
* 2kilo stoofappelen
* 1 zakje maggi mals en sappig Paprika
* 800gr aardappelen
* 1 bokaaltje Knorr saus gratinoise
* 1 zakje gemalen kaas
* Boter
* Paneermeel


Ik had het geluk dat Kristof gisteren thuis was dus die had al de 2 kilo appelen geschild voor mij. Dank u zoetje ♥
Normaal neem ik eerst een grote ovenschaal en doe ik in de braadzak de kip met de kruiden, enkele gaatjes inprikken en onderaan(!!) de oven plaatsen. 60 minuten op 200 graden.
Dat wil zeggen dat je 20 minuten hebt om je aardappelschotel klaar te maken, want die moet 40 minuten in de oven.
Ik schil 800 gram aardappelen en snijd ze in heel dunne plakjes. Verdeel ze mooi over een iets kleinere ovenschaal. Daarna verdeel je de saus van Knorr helemaal erover. Afwerken met kaas, boter en paneermeel of chapelure zoals wij zeggen;) Als de timer van de oven op 40 minuten staat mag je de schaal boven in de oven plaatsen. Stel je oven niet in om bovenaan te warmen want dan zal het zwart zien, 40 minuten is lang dus de kaas smelt vanboven na een tijdje vanzelf.
Ondertussen schil ik dan normaal de appels en ook in fijne schijfjes, maar ik had zoals gezegd geluk dat Kristof het al had gedaan. Dus gewoon alles in een schaal die in de microgolfoven past ( wel groot genoeg ) En dan hangt het af van microgolfoven, maar ik kijk om de 5 minuten hoe het gaat, meestal heb ik na 15 minuten wel appelmoes. Ik doe er een klein lepeltje suiker in maar dat is niet altijd nodig. Gouden tip: PROEVEN!
Dan is ongeveer alles samen klaar. Voorzichtig want de braadzak is heel heet! Knip de bovenkant los en leg de kip in de ovenschaal. En zo is alles klaar. Smakelijk!




Het volgende wat ik te vertellen heb is dat ik meegedaan heb met een Insites Community.
Wat is dat? Ik kreeg een mailtje een tijdje geleden of ik mijn mening wou geven en wou meewerken over het onderwerp Bpost. Ik geef graag mijn mening dus heb direct toegezegd. Ik heb 3 weken mijn mening moeten geven oven alles wat met Bpost te maken heeft. Zowel positief als negatief.Zo hebben we zelf postzegel gratis mogen maken met een eigen foto en dan ons mening moeten geven. Nu zijn die drie weken snel voorbij gegaan en kreeg ik gisteren terug een mailtje dat ik 40€ aan swinggiftbonnen had gewonnen. Plus de 20€ die de zegels zouden kosten is dat 60€ voor mijn mening te geven, niet slecht e?  Dit zijn mijn persoonlijk zegels geworden: 


Verder heb ik nog een tip voor moederdag die bijna voor de deur staat. Ga naar de site       http://www.bel-bo.be/  Daar zie je direct gevulde hobbybox voor slecht 9.95€. Als je daar op klikt kan je de gewenste taal kiezen nederlands of frans. Dan geef je al je gegeven in en kies je de winkel waar je je pakket wilt afhalen.  Momenteel zijn er nog 37583 pakketjes, wat al 2000 minder dan gisteren is, dus snel zijn is de boodschap! veel plezier ermee!
Veel liefs Pinky! 



9 opmerkingen:

  1. Ohh wat een mooie zegels! veel te mooi om te gebruiken! Jaja binnenkort wordt je weer in de bloemekes gezet omdat je gewoon de liefste mama bent van allemaal! Dikke bees

    BeantwoordenVerwijderen
  2. mmmm lekker en heel mooie zegels zeg!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. amai zeg, we krijgen veel te lezen vandaag ?? 1.lekker recept 2. mooie postzegels (inderdaad de moeite om mee te doe ;-)...) en 3. een gouden tip voor moederdag . het loopt goed,he ,je blog ....tot later xxx

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Ja het gaat beter dan verwacht! vind het super! x

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Deze reactie is verwijderd door een blogbeheerder.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Amai, proficiat met de gewonnen bonnen, en het zijn echt mooie postzegels he. Ik lees af en toe je berichtjes op yunomi, en nu volg ik dus je blog. Je hebt echt wel een vlotte pen he. Ik zou zeggen doe zo verder dat we nog veel van je verhalen kunnen lezen. Grtjs Wies

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Hey pinkytje het is me eindelijk gelukt om op je blog te komen...proficiat ermee hé!! nu nog hopen dat ik dit kan versturen..Groetjes milo

    BeantwoordenVerwijderen