Totaal aantal pageviews

vrijdag 6 april 2012

heyz!
Eerst en vooral: iedereen een fijn paasweekend! Het mijne is net 42 minuten begonnen en ik zal der van genieten ;) Eerst een boterham eten en dan een taart bakken! Frangipanetaart, ben es benieuwd, tis de eerste keer!  


Zoals beloofd heb ik vandaag ook een receptje voor jullie.
Curpapsca. Wa is da voor iets vies? Ik zie het u zo denken! Maar het is echt lekker!
Dit heb je nodig voor 3 personen(2vlw+2kids)

  • Spaghetti
  • Currysaus(maakt nie uit welke, verse, blik, doos, .....)
  • 6 grote gele paprika's
  • Scampi's 
  • Fondueballetjes of groentenballetjes
  • Boter
  • Kruiden voor de scampi's
Eerst laat je het water koken voor de pasta.
Dan neem ik een wokpan en een gewone pan. Doe in beide boter. 
In de wokpan mogen als eerst de balletjes. Ondertussen snijd en schil ik de paprika's. Die doe ik in fijne reepjes, niet in blokjes. die mogen bij de balletjes.
Als alles bijna gaar is, maak ik in de gewone pan de scampi's klaar. wat kruiden toevoegen en elke kant paar minuutjes aanbakken. Ondertussen voeg je de saus bij de paprika's toe.
Je kan ook of scampi's of balletjes doen, maar ik eet geen scampi's meer sinds mijn eerste zwangerschap dermee doe ik het alle twee. Het is zeer snel klaar! Dus zeer handig als je weinig tijd hebt ofzo. Maar het is ook gewoon super lekker! Als alles klaar is, neem je de spaghetti op je bord, paprika's/currysaus erover en de scampi's er rond. Kheb er nog een fotoke van genomen ook. Het is geen wauw foto, maar ik moest snel zijn, Kristof had honger! Ohja de naam. Aangezien ik da ter plekke heb uitgevonden heb ik er maar zelf een naam aan gegeven ook. CURrysaus, PAPrika, SCApi = Curpapsca! ( Ik weet het, alle zotte zitte nog nie binne) 



En dan nog eens iets totaals anders! Graag wil ik jullie even deze site meegeven.
Dit is de site van mijn schoonmoeder en schoonzus. Het is een hobbycattery van britse kortharen. Dus als jullie interesse hebben kunnen jullie altijd via deze site in contact komen.
Ik kan alleen maar zeggen dat de poezen daar een luxeleven hebben en dat ze zeer goed verzorgd worden. Mijn schoonmoeder slaapt er zelfs voor op de zetel als er een kat moet bevallen :D 
Hierbij een foto van 1 van haar nestjes geweest, zo weet je over welk ras het gaat.

Voila dit was het weer, ik begin nu aan de taart dus hopelijk kan ik morgen een taartenblog schrijven;) 
Tot blogs! XxX



8 opmerkingen:

  1. kga da gerechtje toch ook ne keer proberen :)

    BeantwoordenVerwijderen
  2. zal hier niet gemaakt worden,het ventje lust geen paprika(hij krijgt daar het zuur van)

    BeantwoordenVerwijderen
  3. mhhhh lekker gerecht zal ik zeker eens proberen maar dan mss zonder de balletjes en een tof gevonden naam! En wat een mooie poezen!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. awel da ga ik ook keer proberen zie :o) merci vo den tip !! xx

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Wat een mooie poezen zeg!!! Juist die van de reclame sheba!!! Dat gerechtje ziet er ook lekker uit!!!grtjs

    BeantwoordenVerwijderen
  6. het lijkt me lekker,maar ik zal het wel voor mij alleen moeten maken want zowel mijne zoon als mijne vriend lusten geen paprika's, en ik denk dat ik zowel gele als rode paprika ga gebruiken.

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Heel tof gedaan Pinkytje
    Nu heb ik ook eens je lieve schatjes leren kennen ;)

    Liselotte

    BeantwoordenVerwijderen