Totaal aantal pageviews

donderdag 31 mei 2012

Goede avond.


Bij brico kan je voor vaderdag een koffer met 28 tools voor 19,99€ ipv 90€ kopen. Je hoeft deze keer niet te bestellen, Sinds gisteren tot 26/06/2012 verkrijgbaar. 


Verder heb ik nog twee receptjes voor jullie! Ik ben weer in een kookbui en dan probeer ik alles eens anders te maken! 
1) Spaghetti met zalm en paprika!  


Dit heb je nodig: 

  • Spaghetti
  • Zalm
  • Gele, groene en rode paprika
  • Groentebouillon
  • Room
  • Zout, peper & paprikakruiden
  • Bouillonblokje voor pasta
Kook de pasta(samen met een bouillonblokje voor pasta). Neem een grote wokpan. Ik snij de zalm in redelijk grote blokken. Eerst een beetje olie in de pan en dan langs elke kant een paar minuten bakken. Daarna alle paprika's in reepjes erbij. Niet te wild roeren, want de zalm valt anders helemaal uiteen en dan oogt het niet zo mooi meer! En het moeten grote stukken blijven. Goed kruiden. Als alles gaar is mag er een beetje room aan toegevoegd worden, ongeveer 150ml. Daarna voeg ik nog wat paprikapoeder toe en krijg je een lichtroze saus. Alles samen opwarmen. De spaghetti afgieten en op het bord leggen. Daarboven de zalmmengeling verdelen. Smakelijk! 


2) Vegetarische rijst!


Dit heb je nodig:

  • Rijst
  • 2 gele paprika's
  • 3 wortels
  • 1 courgette
  • 1 doosje vegetarische stukjes van Garden Gourmet
  • 1 ui
  • 1 bouillonketeltje met look( maggi)
  • Sojasaus
Kook de rijst. Neem een grote kookpot. Snijd alle groenten. Allemaal in de grote pot samen met de vegetarische stukjes en het bouillonketeltje met look. Overgieten met een klein beetje sojasaus, opletten want het smaakt snel te zout! Altijd goed proeven! Deksel er op en laten garen. Als de rijst klaar is, bij de mengeling gieten. Terug een beetje sojasaus toevoegen en PROEVEN! Ik wou er eerst nog room aan toevoegen voor wat 'nattigheid' maar door de courgette en de sojasaus is het 'nat' genoeg!  Zeer lekker gerechtje! En gezond! En als uwe vent gelijk de mijne geen vegetarisch lust, zeg je dat het kalkoen is! Die van mij heeft nog es bijgenomen dus het smaakte hem! Achteraf vond hij het minder toen hij wist wat hij echt had gegete :D Zo zie je maar dat je eerst moet proeven voor je zegt: 'Ik lust dat niet'.


Dit was het weer voor vandaag! Slaapwel XxX

  

2 opmerkingen:

  1. pinkytje, die zalm in dat recept, is dat gewone roze zalm? Laat mij eens iets weten op mijn profiel of zo

    BeantwoordenVerwijderen
  2. klinkt weer lekker,ga het ook eens proberen ,maar ik denk dat ik de rijst(lust dat niet echt graag)door griekse pasta ga vervangen

    BeantwoordenVerwijderen