Totaal aantal pageviews

woensdag 25 juli 2012

Goede avond iedereen!
Kun je u een beetje verwarmen ? :D 
Ben blij dat ik nie moet werken in die hitte! 


Zoals ik aan sommige beloofd had is hier mijn receptje van de rijst :)


Voor 4 personen:

  • 2 zakjes rijst
  • scheutje rice vinegar 
  • rijstbouillon
  • 2 ananasringen +sap
  • 2 eetlepels mayonaise
  • 2 eetlepels abrikozenconfituur
  • currykruiden
Kook de rijst samen met de bouillon. Geen paniek! Zonder bouillon lukt het ook wel maar de kleur is mooier :) Laat de rijst uitlekken en spoel hem koud. Klein scheutje rice vingar toevoegen. Dan de mayonaise toevoegen en alles goed omroeren. Dan 2 ananasringen in stukjes snijden en klein beetje sap toevoegen. daarna nog 2 eetlepels abrikozenconfituur en afkruiden met currypoeder. Dit bijgerecht past perfect bij bbq. maar wij hebben het gistere bij een salade gegeten! En nu we toch bezig zijn zal ik maar het recept van mijn salade ook geven e ;) 


Salade a la Pinky ;) 
Ik had mijn prinsesseboontjes al gekookt, zou ze normaal warm op eten maar ik vond het toch iets te zwoel gisteren! Heb ze dan maar met koud water afgespoeld. Heb ook 8 eitjes gekookt ondertussen. En stukjes kip in kippenbouillon gebakken. Ook dat allemaal laten afkoelen. daarna heb ik mijn schaal genomen, mijn sla in gelegd, daarboven de boontjes en de kip. De eitjes in schijfjes en ook in de schaal. Ik heb de salade afgewerkt met kleine croutons(met look! en stinken dat het deed :D) en met parmezan kaas. Samen met de rijst was dit dus een zeer fris gerechtje! 


Ik kon het natuurlijk niet laten een foto te nemen! kristof is het ondertussen al gewoon geworden denk ik :D 


Om toch nog een wedstrijdje mee te geven kan je naar de site van stabilo gaan. Altijd leuke prijsjes te winnen! 


Verder heb ik nog een fotoke van mijn nagels! (speciaal voor suske ;)) Mijn pinkje ziet er goed uit e voor helemaal ingescheurd te zijn! (tis ne valse e ;))


Alee nu gaan we bbq eten;) Tot blogs! XxX





1 opmerking:

  1. Bedankt Pinkytje,het eten ziet er zeer mooi uit en je nagels lekker,oeps omgekeerd natuurlijk :-),hihihi

    BeantwoordenVerwijderen