Totaal aantal pageviews

dinsdag 14 augustus 2012

Bloggerdebloggerdeblog! :D

Bij Solo kan je meedoen om een blender te winnen! 

Omdat het lang geleden is, even een receptje! 
Wortel-courgettesoep! 
Dit heb je nodig! 

  • 800gram wortelen
  • 1 courgette
  • 1 ajuin
  • 2 kippenbouillonblokjes
  • Water
  • 2 laurierblaadjes
  • Zout, peper, kruidentuiltje
  • Room
  • Bieslook 
  • 2 a 3 aardappelen
Eerst pel ik de ajuin en maak er fijne stukjes van in mijne Hak'm snel :D  Eerst een beetje boter in de pan en de ajuin fruiten. Daarna mogen de aardappelen in blokjes er ook in. dan schil ik de wortelen en doe ze in kleine schijfjes. De courgette schil ik en ook in schijfjes. Alles de pot in en goed aanstoven. Voeg nog de laurierblaadjes toe. Dan zet ik alle groentjes onder water. Ik ben niet zo goed in hoeveelheden, ik kook op gevoel ;) Nu nog de 2 bouillonblokjes erbij en het deksel kan er op. Ongeveer 30 minuutjes koken. Ondertussen heb ik een half uurtje zumba gedaan! Daarna ga ik de soep mixen tot er geen stukjes meer zijn. En afkruiden met zout, peper en kruidentuiltje. De room doe ik er appart in, anders word de soep te snel zuur. Nog wat afwerken met bieslook en klaar is de soep! Ik heb er een boterham met belegen kaas en mosterd bij gegeten! En theeft gesmaakt ze! Ik ben  voor de zoveelste keer op dieet vandaar :D 

Zoals jullie ook weten, test ik soms producten! Nu moet ik verschillende vinaigrettes en yogorettes proeven. Komt goed uit bij mijn dieet :D Vrijdag ga ik dus een saladeke uitvinden en de gepaste vinaigrette zoeken! Het recept volgt! 

Alee nu heb je wel al honger gekregen zeker? Zal er mee stoppen voor vandaag! Tot blogs XxX

1 opmerking: