Totaal aantal pageviews

woensdag 30 januari 2013

Hallo iedereen, 
door een serieuze verkoudheid ben ik er even niet aan toe geweest hier te komen. Maar nu gaat het alweer iets beter, wat goed nieuws al allemaal niet kan doen .......

Ik had jullie een aardappelgerechtje beloofd  maar door mijn verkoudheid had ik geen zin om speciale dingen te maken en smaakte mijn eten ook niet echt. Maaar belofte maakt schuld zeggen ze, dus heb toch een ander receptje voor jullie, iets heel simpel, lekker en ..... ook met aardappelen ;)


Jagerschotel! 

Dit heb je nodig: 

  • Gehakt
  • Wortelen 
  • Aardappelen
  • peper, zout, nootmuskaat
  • Boter
  • Gemalen kaas
  • Paneermeel
Schil de aardappelen en kook ze. De wortelen mogen in fijne schijfjes gekookt worden. Het gehakt bak je in een beetje boter mooi bruin. Als alles klaar is neem je een ovenschotel. Eerst verdeel je het gehakt over de hele bodem. Daarna de wortelen goed verdelen. Van de aardappelen maak je een zeer smeuïge puree die je dan gemakkelijk kan openstrijken over de wortelen. Dan maak je van gemalen kaas, boter en paneermeel de perfecte laag voor een krokant korstje. Even in de oven en smullen maar! Wij vinden het lekker en de kindjes ook! Natuurlijk heb ik er een fotoke van genomen.


Voor de mensen die dicht in de buurt wonen, zondag is het hier carnaval in Wetteren en de stoet vertrekt om 15 uur. Vorig jaar moesten we schuilen voor de sneeuw, hopelijk dit jaar niet! Mijn meisjes zijn er helemaal klaar voor!!

Tot later voor meer nieuws! XxX

3 opmerkingen:

  1. hey meisje, dat lijkt me een super lekker receptje. zal het vast en zeker eens proberen.
    Je meisjes zien er weer extra leuk uit. Ik hoop voor jou en hen dat ze echt fijn carnaval kunnen vieren. xxx

    BeantwoordenVerwijderen
  2. dit lijkt me super lekker,ik maak dit al eens met spinazie ipv worteltjes,maar dit ga ik toch ook eens proberen,veel pret bij het carnaval
    groetjes lutgart

    BeantwoordenVerwijderen
  3. als je worteltjes in plaats van te koken gewoon stooft in wat boter smaakt het net iets beter

    BeantwoordenVerwijderen