Totaal aantal pageviews

vrijdag 22 februari 2013

Goede avond iedereen!
We hebben nog eens tijd voor ontspanning :)
Deze week voor de eerste keer op stage geweest en is super meegevallen! Dit is echt de job die ik wil doen!! Nu alleen nog erdoor geraken e ;)

Ik heb nog een receptje voor jullie, iets wat ik op valentijn heb uitgeprobeerd en zeer goed in de smaak is gevallen. Dit zijn de dingen die we nodig hebben:
  • Penne
  •  2 ajuinen( of 1 grote)
  • 2 teentjes look
  • 2 tomaten
  • Gemarineerde kalkoenreepjes
  • Rode peper
  • 1 blik tomatenvlees(met groenten)
  • Olie
  • Parmesan
Eerst zet ik wat water op om de penne te koken. Daarna versnipper ik de ajuinen, best wel fijn. Look doe ik er ook bij in hele kleine stukjes. Dan het helse werk van de tomaten te schillen!Deze snijden we dan in iets grotere blokjes. Als de voorbereiding gedaan is doen we een beetje olie in de pan. De ui en de look mogen er als eerst in, niet bruin laten worden! Daarna de fijne reepjes kalkoen erbij. De rode peper ontdoe ik van de pitjes en snij ze in fijne stukjes. Deze mag dan ook in de pan. De blokjes verse tomaat mogen er samen met het tomatenvlees. Laat 10 minuutjes sudderen. Ondertussen is het water ook al ergens aan het koken geraakt en mag de penne er ook in tot ze al dente zijn :) Daarna giet je de pasta af en laat ze goed uitlekken. Als dat klaar is mag de pasta in een grote kom en doe je de saus er over. Klein beetje olie en zout en alles goed door elkaar mengen. Afwerken met grote schellen parmesankaas. Smakelijk!

Voila dit was het voor vandaag, want mijn programma begint! Ahja 9 maart gaan wij de Colmaar gaan onveilig maken met ons facebook(eet)groepje! Spannend!!!! :D Toedels! XxX

3 opmerkingen:

  1. lutgart hartemberg13 april 2015 om 14:41

    Da klinkt heel goed, ga ik deze week nog proberen, moet wel eerst naar de winkel, heb ni alles in huis, bedankt meiske

    BeantwoordenVerwijderen
  2. och klinkt super lekker gaan dit van de week eens proberen . hopelijk valt het in de smaak bij de kids (geen moeilijke eters )

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. awel iluna is een moeilijke eter, maar ze heeft vanavond zeer goed alles opgegeten :)

      Verwijderen