Totaal aantal pageviews

zondag 30 juni 2013

Hallo bloggertjes!

Op aanvraag mijn recept van mijn eerste probeersel van paella. Moet wel zeggen dat het lekker was.
Dit hebben we nodig:
  • Kip(daar kan je zelf in kiezen maar ik heb voor kipfilets gekozen en in blokjes gesneden)
  • Een grote ui
  • 2 teentjes look
  • 1 rode paprika
  • 1 groene paprika
  • Paellakruiden(die ik er ben vergeten indoen;))
  • 2 porties safraan
  • Kippenbouillon
  • Diepvrieserwtjes
  • Grote garnalen( die tegengevallen zijn, volgende keer scampi's gebruiken)
  • Rijst
Ik heb hiervoor een grote wokpan gebruikt, want we gebruiken maar 1 pan, lekker weinig afwas dus. Eerst beginnen we met een beetje boter in de pan. Ondertussen snijd ik de kip in blokjes, niet te klein. Je kan ook kippenboutjes gebruiken hiervoor maar ik peuzel niet graag ;) We bakken de kip aan en ondertussen snijd ik de ui en de look. Die mogen dan ook bij de kip om even aan te bakken. Ondertussen doe ik de paprika, ik ontvel mijn paprika's altijd, maar dat gaat eigenlijk wel snel ze. Ik doe ze in kleine blokjes en dan mogen ze ook in de pan. De tijd dat alles moet bakken is de tijd die ik nodig heb om het volgende te snijden. Je moet dat zelf ook wat aanvoelen natuurlijk. Ik ben dan ook geen kok e :) Dan was de bedoeling dat ik een zakje paellakruiden zou gebruiken, maar het was nergens te vinden, ik dacht dus dat ik het onderweg verloren was, bleek het de volgende dag aan een pakje samsonworst te hangen in de frigo!! Dus heb ik maar wat curry en paprikakruiden gebruikt, volgende keer dan maar het zakje gebruiken. Dan heb ik 2 kopjes rijst toegevoegd en zo twee kleine rode potjes(je kent dat wel e) safraan ook erbij gedaan. Alles goed omroeren en dan bouillon toevoegen tot alles net onder zit. Je kunt er wel best bijblijven want het vocht gaat snel weg. Ondertussen af en toe roeren. Dit mag toch een 20 minuten opstaan, tenzij het water sneller op is en de rijst gaar is. Proeven is dus de boodschap!!! Daarna mogen de erwtjes en de grote garnalen erbij en na 10 minuutjes is het gerechtje klaar. Heel simpel en heel lekker dus. Ik weet dat er in een echte paella meer vis aan te pas komt, maar uiteindelijk kan je er zoveel of weinig indoen of je zelf wilt. Smakelijk! Laat me gerust weten wat jij er van vond.

Dinsdag zijn we al een maand verder, dan kijk ik hoeveel die betaalsaite's nu waard zijn!

En dan wil ik het nog eens heel luid schreeuwen: ik ben GESLAAGD!!!




Ik wens jullie nog een fijne avond en een goede start van de nieuwe werkweek of vakantie voor de gelukkigen onder ons. Tot blogs! XxX

2 opmerkingen:

  1. Hey meiske, ik ben misschien al even niet meer komen reageren. Maar wat hoor ik nu? GESLAAGD???
    Echt sjiek :)))
    Dikke proficiat.
    Echt goed gedaan.
    Daar mag je fier op zijn.
    Smak smak smak !!!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ilse ik eet dat ook graag ik doe er ook zeevruchten bij die haal in de diepvries bij de Colruyt maar als ik die foto van je gerecht zie dan komt het water in mijn mond ik moet dat ook nog ne keer klaarmaken!!!Annie

    BeantwoordenVerwijderen