Totaal aantal pageviews

zaterdag 3 mei 2014

Goede avond iedereen! 
Vorige week dinsdag had ik terug kookexamen. Deze keer moest ik Turks koken! Wat een uitdaging. Maar ik heb mijn best gedaan en de leerkracht heeft goed gesmuld dus denk dat de punten binnen zijn! ( nog even afwachten natuurlijk) Nu wil ik het gerechtje met jullie delen.
Bulgur: 
  • 1 eetlepel margarine
  • 2 glazen dikke bulgur
  • 2 glazen gekookt water
  • 2 groene paprika
  • 1 rode peper
  • 1 potje tomatenpuree
  • 2 theelepels rode gemalen peper
  • 2 theelepels zout
  • 1 ui
Neem een grote kookpot, want de bulgur zwelt wel op. Doe de margarine in de kookpot. Snij de ajuin fijn en voeg toe. Als die mooi geel is, mag er twee koppen bulgur bij. Goed roeren want het brand snel aan. Twee koppen water erbij. De paprika mag in grote blokjes gesneden worden. De peper mag fijner. Beide toevoegen aan de bulgur en blijven roeren. Daarna het potje tomatenpuree toevoegen. Kruiden met zout en peper. Het vuur op een heel laag vuurtje zetten en verder laten garen. Gehaktballetjes hoef ik niet uit te leggen hoe je ze maakt zeker. Ik heb er een ei, beschuit en kruiden in gedaan, wel geen varkensgehakt gebruikt :p 
Yoghurtdressing: 
  • Turkse yoghurt
  • Currypasta
  • Peter selie
250gr yoghurt mengen met 2 koffielepels currypasta. Peter selie naar wens toevoegen( niet te veel) 
We hadden nog een voorgerecht voorzien ook:
  • Sla
  • tomaten
  • Turkse kaas ( gelijkaardig aan feta maar met meer smaak volgens mij) 
  • pijnboompitjes
  • Rode peper
  • Zelfgemaakte dressing( Olie, 1 teentje look, citroensap, munt)
(foto is zonder tomaten, dit had ik thuis geoefend en lust geen tomaten ;))

Laat het jullie smaken, en als je vragen hebt, je weet me te vinden! 

Werther's Original 100% terugbetaald met MyShopi
Meld je aan om gratis producten te testen van Carrefour! Met deze code( 304242) krijg je extra credits! 
Morgen is het al een jaar geleden dat Wetteren veranderde in een spookstad door de treinramp! Ze weten nog steeds de oorzaak niet.....
Win een Kneipp moederdag geschenkset! 
Amaaai wat een bericht! Tot de volgende keer, tot blogs! XxX 


Geen opmerkingen:

Een reactie plaatsen