Totaal aantal pageviews

zaterdag 9 januari 2016

Goede avond iedereen! 

Omdat enkele mensen dit recept gevraagd hebben, post ik het maar hier, is nog zo gemakkelijk om het terug te vinden.

Scampi in een Pinky sausje met garnalenkoekjes.

Voor 4 personen:

  • 24 scampi's 
  • boter
  • een scheutje witte wijn (ik gok op 2dl) 
  • water
  • tomatenpuree (1 soeplepel ) 
  • Room ( ik ben slecht in afmeten als ik een recept verzin, maar zeker niet het volledige potje, iets meer dan de helft ) 
  • Peter-selie 
  • Peper, zout, scampikruiden 
Eerst maak ik de garnalenkoekjes. Klik HIER voor het recept, dit had ik al eerder gepost. 
Deze moeten even in de oven dus dan heb je tijd voor de scampi's, zo is het ongeveer samen klaar. 
Ik neem altijd gepelde scampi's eerlijk gezegd, want maak er mij anders vies van, maar daar kies je zelf voor natuurlijk!! In mijn super roze pan laat ik een beetje boter smelten en bak ik de scampi's. Ze mogen nog niet gaar zijn dus je moet wel wat doordoen. Laat ze aan elke kant een beetje bakken ( 1 minuutje ofzo) Daarna blus ik met een beetje wijn, en zoals gezegd meet ik zelden af, hier is alles op smaak en gevoel en meestal lukt dit wel goed. De rest van de wijn drink je dan bij het eten want die past daar goed bij. Voeg dan de lepel tomatenpuree toe en meng alles door elkaar. Kruid met peper en zout. De overschot van het mengsel van de garnalenkoekjes voeg ik ook toe bij de scampi's ( Shhh dat was eigenlijk mijn geheim ingrediënt!!!) Daarna dus iets meer dan de helft van de room en alles nog eens goed mengen. Niet meer laten koken dan!!! Ondertussen zijn de koekjes klaar en kan je serveren ( zie foto of wees origineel) Ik strooi op het laatst nog wat peterselie en garnaaltjes. Ik zelf lust geen scampi maar mijn vrienden en familie zeggen dat het heerlijk is! ( ofwel kunnen ze goed liegen ;) )  Ik serveer dit met brood als voorgerecht maar je kan dit gerust als hoofdgerecht maken, best het aantal scampi's aanpassen dan.

Verder heb ik alleen maar te zeggen: Smakelijk en tot Blogs!!! Xxx 

Geen opmerkingen:

Een reactie plaatsen